onsdag 18 mars 2009

100 inlägg

yes, avslutar kvällen denna onsdag 17/3 med att skriva mitt 100 inlägg här på blogspot.com.
Kommer snart byta bloggportal. Trivs inte 100 med denna så får se va de blir.

Seminariet i skolan gick bra. Tjejerna var duktiga och även om de är en liten grupp kan de va nog så jobbigt att stå och prata inför andra. Ja är snart klar med PowerPoint presentationen vi ska använda. Blir nog kanon bra. Har verkligen laggt ner tid på den och ja skulle bli förvånad om den inte uppskattas. Bra variation av bilder, text och några filmsnuttar. Vi som trodde det skulle bli svårt att fylla ut 40 min. Nu behöver vi 40 till!

Längtar på så vis till fredag då det är dax för våran del. Så är allt klart i moment 1. Jippi!!

Jag har även fått sommarjobb nu! Vikariat på avd 58 där ja brukar vara som natt usk:a! Så skönt! Börjar 7/6 och slutar 19/7 vilket betyder att ja får en månads semester vilket ja hoppas på att fylla ut med praktik på assistanskåren. För övrigt hoppas ja på en lika underbar semester med J. Ja de va fantastiskt förra sommaren. Vi har så kul ihop! Älskar verkligen den karl.
Hoppas allt ordnar sig till de bästa. Vi ska båda försöka. Ha är så gullig och följer med mej på buggen så ja lovar att följa med han och slipa lite på caddyn. Ja den där caddyn. Han är snart (nja...) klar med den och målet är som ja tidigare sagt Bugrun nu i juni. Kommer passa perfekt. Slutar i skolan på måndagen (första året avklarat!!) sola lite innan de är dax att packa allt till mantorp på torsdagen och va där tills söndag morgon och sen sova lite när man kommer hem och gå på sitt första pass på sjukhuset natten då bejbi ändå åker till jobbet. :) KANON!
Ibland känns de som man har ett riktigt flyt men varför säga nått om det? Bara att köra på och njuta av att ha de jäkligt bra.

Va ner på djuraffären idag igen. Dom hade fått in en ny leverans av guldfiskar och gissa va jag hittade? Både jag och personalen var eniga. De är nog den finaste guldfisken vi sett! Så underbara färger! Vitt huvud och ljus orange kropp stor och ståtlig med fina fenor! Efter mitt misstag med minifisken va ja tvungen att köpa den!
Ni ska få se bilder imån för nu sover dom. Åhh de platsar så bra i akvariet och verkar vara pigg och kry. Fick på tal om det reda på att de mina fiskar dött av antagligen är maten! Ja köpte fryst larvfoder för de är ju lyx och super bra mat?! Ja självklart är guldfiskar en av de känsligare raseran och är typ allergisk mot mygglarver?! Ahh ja ja... nu blir de flingfoder till dom.
tror ifs inte dom klagar, eftersom dom dör av de andra lixom?
Nää de är verkligen superfint i akvariet nu. Är trevligt med lite levande i lägenheten.

Gissa om jag har träningsvärk idag. I rumpan som bara den!! Spinning och benträning satt fint tror jag. :)
Idag va de dans och imån blir de yoga och ett spinning pass.
Men yogan börjar 07.00 så dax att sova nu!

Natti natt!

Inga kommentarer: