tisdag 24 mars 2009

Tisdag


god morgon! Verkar som våren har kämpat sig tillbaka. Vaknade strax före sju av att hela rummet va ljust. Har fått i mej en kopp te, håller på att ladda MP3:n och ska snart dra på mej dojsen och ta mej en morgon prommenix!

För övrigt idag är de studier som gäller. Sa försöka leta på lite artiklar, va visst svårt om just de ämnet. Sen fortsätta med städningen. Jisses låter som jag har en lägenhet med 12 rum. 300 kvadrat och en hel hög med ungar som skitar ner med tanke på att jag VARJE dag skriver att jag ska städa?

men om sanningen ska fram är de en lite etta men som är så skitig att de tar så lång tid att få rent! Nää fy ja vill flytta ut i skogen istället. I ett litet torp med dass å grejjer. Då skulle ja trivas. Inte just för dassets skull men friheten att bo nära naturen, utan jättestora krav på snyggaste soffan, tapeterna med mera utan bara ett enkelt funtionsdugligt mysigt hem!
I alla fall ska jag gå emot mina egna värderingar och tankar om en bättre och naturligare värld och blondera slingor idag. Igen. och denna gång ska ja försöka själv! Hjälp! Men ja brukar va ganska händig så de löser jag på nå sätt!

Så idag bjuder ja inte på ett citat eller ordspråk utan en historia. Och vad passar inte bättre än ett blondin skämt!?


Blonedinen fiskar med pilk
Det var en blondin som lärt sig fiska med pilk, hon handlade vad som behövdes och borrade ett hål och började fiska. Det tog inte lång tid förrän en kille kom fram och förklarade att här fanns ingen fisk, så hon kunde lika gärna sluta fiska. Blondinen blev sur, flyttade sig 15 meter, gjorde upp nytt hål och började om, killen kom åter igen fram och sa att här finns ingen fisk.- Är du gud, eller?, frågade blondinen surt.- Nä, bara vaktmästare vid den här utomhuspoolen.

Haha! Jadu :P

Nu har jag laddat klart min MP3 och ska ja slänga på mej skorna. Dax att börja dagen! Puss!

Bild: http://uglysurim.wordpress.com/2009/03/05/spring/

Inga kommentarer: