tisdag 17 februari 2009

Ben&Jerry´s, yoggi dröm, fiskgratäng, lax och äggsmörgås

Jisses.... ja håller på att äta ihjäl mej tror jag? Tror kroppen vet vad min hjärna tänker och lagrar allt va den kan nu utan att jag kan göra något åt det?! Ja har i alla fall inhandlat GLA och zink idag. Ska få ordning på hyn igen och hoppas på att bli lite piggare på köpet. Men att dra ner på plätt, glass och annat götta röstar visst min inteligenta kropp starkt NEJ för och börjar som sagt signalera hunger 24 timmar om dygnet.

Eller som någon sa. Du kanske är gravid? Ja kanske det?

Haha! Nää vet du va. Inga kidz här inte. Tror ja känner fler människor med barn än utan nu för tiden. Skrämmande, verkligen. Känner mej verkligen INTE där än. Känns som de var förra året man första gången va på disco, första gången man dansade tryckare, var cool när man gick i skolan i stan, var full första gången, första gången man kysste en kille, fåsta gången man ********, första gången man flyttade hemmifrån osv osv. Ja ni förstå. Men skaffa barn känns som nått man gör när man är vuxen. Härre jisses ja är bara 24!? Typ nästan bara 14?! eller nja... 10 år i mellan. Och har visst varit myndig 6 år.. räknas man som vuxen då? Nää... Inte enligt mej i alla fall.

Ja känner mej fortfarande som en yr blanding av Lotta på bråkmakargatan, Pippi långstrump och Ronja Rövardotter. Och så mycket konstiga saker man ätit i sina dagar, jag har alldeles säkert fått i mej ett krummilur piller. "Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur", och ja, då blir man aldrig stor som ni vet.

I alla fall får man gratulera I och M som fått en fin liten son förra veckan. Lycka till er!
Även får man gratulera J´s bror M och hans tjej M som även dom fått en son på bastanta 4½ kg?! Om ja hörde rätt. Nu är de bara... vänta få se.. 1,2,3,..14..45..120 stycken som ska ha snart i närheten tror jag!

Nää ja ska inte ha nå barn, inte än så länge om någonsin? Kommer säkert bli en gammal elak hagga som bor med mina 100 hundar och 1000 fåglar i en stuga i skogen. En sån som folk är rädd för och som äter ungar som föräldrarna säger till sina barn.
Och varför inte? Människokött ska ju smaka som kyckling?

Har klippt luggen idag igen. Bra bra men usch va ångrar att ja klippte den. Ja blir alltid trött på mitt hår! Ska klippa kort bara ja vågar! men de kommer.

Har även handlar upp lite saker som ja inte haft råd att köpa nu när CSN krånglat. Hudkräm, träning pulver (protein), strumpor (åhh va skönt de är med nya strumpor), te och lite nyttigt mat. Bra att ha full kyl med nyttigheter när man ska börja lägga om livsstilen lite? Haha!

Var i P´s stall och red idag. Långtur vig golfbanan. Åhh va härligt! P har gjort ett gott jobb med Gea och hon gick fint! Vilken häst! Är så avis, tänk en fin lite gård och två kanon hästar hemma som man kan se genom köksfönstret. Ahh så vill ja oxå bo!

Trav och galopp om vart annat och P som är van att rida körde på hårt med mej! Vet inte när de va sist jag red? Men känner verkligen hur mycket jag saknar det. Man blir en annan människa när man varje dag handskas med hästar. Nu känner ja mej mer lat, lynnig och ohändig än förr.


Ska verkligen skaffa en häst när jag är klar me skolan. Slänger in lite bilder.


Gea innan ridturen.



Denna bild e på mej och Foxy nån stanns i början av 2000


Detta är Freyja. Den häftigaste hästen ja ridigt. Vilken fighter!
Hon är värld ett helt inlägg själv.

Undra hur mycket träningrvärk jag kommer ha imån?? Haha!

Imån är de praktik igen. onsdag och torsdag sen helg! Ledig fredag, lördag och söndag. Skönt med sovmorgon men sakner verkligen att vara på jobbet.
Ska försöka släpa ut två hjulingen i helgen. Se hur de känns, hur den går och om den går kasst försöka mej på att skruva med den.. Hmm... Får se vad sån händer. Annars säljer ja den som den står.. Behöver verkligen komma igång med det!

Har laddat hem hela fösta KENNY starfighter och ska se den nu medens jag äter upp sista av min New York Super Fudge Chunk av ben&jerrys.
Kommer spy snart tror ja! Men gott är det! Allt har två sidor!

Inga kommentarer: