måndag 16 februari 2009

Tvätt överallt

är de i lägenheten. Tork tummlaren slutade funka och tvätten var fortfarande blöt när tvätttiden tog slut så nu är varje skåplucka klädhängare för tvätt.

Ja känner mej så glad, känns verkligen som saker och ting faller på plats när de gäller utbildningen, kärleken, livet och annat som här till.

Har kommit ett steg längre nu på praktigen och växer verkligen för varje gång jag får nya uppgifter att göra och anvar att hantera. KUL!
Känner dock fortfarande att jag tar på mej för mycket av patienternas situation och kan inte lämna det när jag går hem. Funderar fortfarande alldeles för mycket men de har jag ju alltid gjort. Måste verkligen börja lugna själen och inse att saker kan man inte göra något åt. Man kan inte rädda varje människa och hela världen men bara man gör sitt bästa i de man gör är de gott nog.
Ibland blir jag arg att man inte ansträngt sig mer i skolan. Ja har glidit runt och gjort de ja har lust med och ville ja ha bra betyg pluggade ja lite och fick det. Synd nog var jag aldrig intresserad av matematik vilket gjorde fysiken och kemin lidande lika så samt att jag var så sjuk skoltrött under gymnasiet. Om jag hade tagit allt seriöst och pluggat på med samma intresse som nu hade jag satsat på att bli läkare. Men vem har sagt att det är för sent? Får börja läsa in lite mer matte så man kan tenta av den sista kursen och börja på kemin sen allt eftersom? Haha! Vore skoj!
Men hur ska man hinna? Hinner ju knappt träna längre.
Imån blir de dock stallet med P. Långtur. Skoj och jag kommer ha sånn träningsvärk på onsdag! Härligt men träningsvärk! Då känns de verkligen att man gjort nått! Saknar känslan Kan inte fatta att jag haft semester från träningen sen den 6/12 2008?! Usch va dåligt att låta de gå så långt. 5 kg tyngre och mycket klenare. Nää nu är de andra bullar som gäller!

Caddybunny till sommaren? Hihi!

På söndag ska ja fixa håret igen. Jippi! Va kul! Blir man fin tills sista helgen och hela huset! Synd bara att man inte lärt sig bugga än dock men ja SKA lära mej!
Jag hade några saker jag ville lära mej för några år sen.
Det var att
1: börja köra cross/enduro
2: dansa
3: sjunga
4: cykla till ett annat land utanför Europa
5: jobba utomlands för läkare utan gränser

Jag har gjort ett tappert försök att köra hoj och har nu även min egen även om prestationen på hojen inte är att hurra över. Men jag har börjat i alla fall!
Jag går min andra kurs i showjazz. Fortfarande dock på nybörjare nivå1 men det är SÅ kul! Vill verkligen fortsätta och gärna mer åt de "busiga hållet" Fniss! ;)
Jag har inte gått en kurs i sång än men hoppas att jag en dag kommer göra det. Jag är dock lika duktig på att sjunga som jag är på att prata kinesiska.. Så de får vi lämna tills sen.
Och cykla får ja göra när jag har tid. Har inte det just nu bara. Och så fort jag blit klar ssk och har lite erfarenhet söker ja till läkare utan gränser. Skulle vara fantastiskt! Om ja inte börjat läsa in till läkare. Då får de går före om ja nu måt förmodan skulle ta tag i det och satsa 110%.

Men jag är nog för bekväm som vanligt. :P

På tal om utbildning. Fick ett mejl från en god vän igår som jag inte hört av på länge. Hon var färdig med sin c-uppsats och börjat läsa bild. Spännande ämnesval! Hon är färdig lärare i sommar tror jag. Härligt! Sen var hon utomlands i vinterkylan. Avis man blir! Var så roligt att höra av henne. Underbar människa är hon!

Nu ska ja gå och köpa lite ben&jerrys, krypa ner i soffan, se en film och njuta av livet! Love you! Puss puss!

Inga kommentarer: