lördag 7 februari 2009

Trött!

Så va första passet på praktiken klart och inte kunde man få en bättre start! Vilken höjdarkväll/natt jag fick! Tillsammans med en god vän på avdelningen och en SSK som är ansvarit för studenter gick vi igenom allt och lite till under nattens lugna timmar. Dom visade mej runt, gav info im patienterna, avdelningen och annat viktigt.

Klarade natten bra men blev småtrött framemot 05.00.
Avdelningen är mycket trevlig och tror ja kommer trivas bra, Känns så mycket bättre än Gävle.

Är dock ovan av att jobba natt så är ganska trött idag känner jag. J har jouren på bärgaren i helgen så ska åka runt med han. Är så himla kul och man lär sig mycket där med! Blir ja inte SSK blir ja bilbärgare.

Ibland undrar jag om jag är lämplig för Sjuksköterske yrket. Jag blir så berörd och tar åt mej så mycket att jag har svårt att släppa det när jag kommer hem. Kanske låter hemskt och säga det men jag måste nog försöka bli mer professionell för förtfarande kunna göra mitt bästa. Tar man bara in och in blir man tillslut så full av elende att man inte orkar gå till jobbet. Jag menar inte att jag inte älskar att hålla på med människor för de gör jag, jag blir bara så berörd av varje patients situation. Det är ju en fantastiskt bra sida ifs och en grundläggande känsla som alla inom vården ska ha för att se patienten utifrån vart han/hon befinner sig i sin situation men jag tror att även fast man gör så måste man kunna släppa det när man kommer hem.
Hoppas det är nått man lär sig med tiden.
Annars får ja satsa på en karriär på assistanskåren! Haha!

Sen idag fick ja frågan om jag ville byta däck på min hoj. Dvs byta mitt bra dubbdäck fram mot ett sämre. Visst, jag kanske inte känner så stor skillnad (går ju inte så fort...) sen åker jag inte så mycket som min bror gör men om jag fick hjälp och frågan om att följa med på alla turer/träningar och om nån ville hjälpa mej med ventilerna så hade jag åkt mer! Men även om jag hade åkt mer hade ja kanske inte behövt ett däck med så mycket grepp och kunnat tänka mej att byta men om jag inte får köra mer och får hjälp ska ja sälja hojen och ska hojen säljas så bättre att sälja de med nytt fint däck än ett slitet gammalt skrutt!
Ja ibland kanske man tänker olika men menar inte att va självisk och elak bror!

Gu va kallt de är inne! HSB skulle ställa in värmen men tror dom gjorde åt fel håll! Ska hoppa in i duschen och försöka värma upp mej lite!
Är fullt upp av jobb för älsklingen och jag vill med! Bäst att skynda sig!

1 kommentar:

Anonym sa...

gör det verkligen så ont? :O oh well...vill man bli fin får man lida pin antar jag...får som sagt knapra smärtstillande, hehe :)

tack så mycket iaf, och jag hoppas det kommer gå bra med din!